Sista kvällen på Gotland, men nya äventyr väntar

Dag 7.

Avslutningskvällen. Sista dagen på Gotland. Tråkigt. Men tur för oss har vi fler platser att se fram emot. En sista utekväll blev de allt. Startade på O'learys, vidare till Bur, fortsatte vidare till Kharma för att av avsluta kvällen på Gute. En toppen sista kväll.

Yttligare en lyckad kväll

Dag 6

Fredag. Idag var de finklänningarna på och såklart skulle de bli fest. Livet är en fest. Vår fest.

Vädret tråka på sig men festhumöret stanna kvar!

Dag 5.

Vädret vart tråkigt. Men mer kul ska vi ha för de! Sov extra länge och var rejält utvilade för kvällens äventyr. Hannes och Jonas kom hem till oss och drinkade lite och sen vart det ut i nattlivet. Kvällens låt - Love the way you lie med Eminem och Rihanna. Eller inte bara kvällens låt, en av veckans få älsklings-låtar som gav oss den rätta fest feelingen och satte igång oss och våra underbara kvällar. Låtar med glädje. Låtar med känsla. Semesterkänsla. Gotlandskänsla.

Mer glädje. Mer fest.

Dag 4.

Med glädje vaknar vi upp brevid varandra, jag och mina tvillingar. Allt vi gör är med glädje och för glädje. Hela denna resa är lycka. Alla minnen. Allt kul vi haft. Denna dag började med grillning i trädgården och sen vidare med vår super Visby-väska till min kusin och hans crew. Många roliga härliga själar. Fest. Dans. Glädje. Och så lite rosé. Idag siktade vi på Kharma. Och det var där vi spenderade en del av natten. Dansade. Svettades. Skrattade. Glädje.

Så var de dags för Kallis

Vi gick upp, sega sen dagen innan. Lagom taggade. Men Kallis var planen och vi skålade igång till frukosten. Någon timme och 4 roséflaskor senare var vi verkligen taggade. Kallis it is. Och kul hade vi. Sen vart det raka vägen till systemet för att ha något att fylla på med och lite pizza. Kvällen fortsatte med förfest hos kusinen och hans crew och styrde vidare mot Hamnplan 5. Yttligare en lyckad kväll. Lycka.

Alla dagar var så himla underbara, se bara?!

Dag 2. Lite segstart på twinsen idag så jag solade lite på baksidan. Sen vart det grillning och så tog vi vår Visby-väska och skulle förfesta i en park tillsammans med Catrine.

Vår Visby-väska innehöll:
Jätte-filten
Vattenpipa + alla dess tillbehör
Mp3 + högtalare + extra batterier
Rosé och fanta

Allt för en förfest helt enkelt. Awesome.

På vägen till nån bra stans att slå oss ner stötte vi in i min kusin Filip och hans kompisar och hakade på dom och hamnade på en innergård strax innanför muren. Dukade fram vårt pick och pack och hade en superkväll! Avslutades med dans på Hamnplan 5. Efterfest i hamnen.

Sen var de dags! VISBY PREMIÄR!

Vi steg på färgan, noterade noga vilket plan vi befann oss på, då vi glömde de förra året... Haha. Letade reda på våra vilostolar och slocknade så gott de gick.

Sen väl framme åkte vi direkt ut till Tofta strand och la oss för lite med sömn i solen. Lägenheten väntade kl 1.

Åkte dit och mötte upp Andreas som vi hyrde av, han sa att de var ett ungt gäng tjejer under oss som sagt till att vi skulle säga till ifall dom spela för hög musik.. Bra start? Inte nog med bra grannar, som sedan kom ner och festade med oss första kvällen. Vilken lägenhet. Stor trea, massor med dörrar överallt, gick vilse hela tiden. 2 sovrum, men vi sov bara i ett såklart, MYS! Vardagsrum med stor soffgrupp och öppenspis. JA TACK. Och ett stort kök. En bakgård med en liten damm och en helt ny grill för oss att använda. Verkligen JA TACK på allt. Andreas själv bjöd jag in för lite provning av vattenpipa och de tackade han jag till. Trevligt hyresvärd.

Vi grillade spett. Rökte vattenpipa på vår enorma picknickfilt (..som kom att göra succé). Fick sällskap av grannbrudarna och hyresvärden en snabbis. Drack Rosé hallonsoda-kannor. Njöt av livet och hade skoj. Utgången blev på Gute. Dock för mycket folk, och det är en enda labyrint, vill man ut, tog de tid vill jag lova...

Vattenpipan vi röker är det inga dumheter i. Det är endast ren äppeltobak, ibland smaksatt med choklad eller kolasmak. Så ni vet :)

Pre-Gotland

Jag flög hem till STHLM. Alla är borta så jag skulle ta tåget hem, vilket gick hur smidigt som helst. Men tydligen hoppade jag på fel tåg. Han som tog min biljett och aktiverade den sa till mig att skynda mig till spår 1 och hoppas på tåget. Vilket jag gjorde. När konduktören kommer säger han att min biljett inte gäller på de tåget, de är ett fiinare tåg. Men han sa att de va ok för den här gången, tack för de sa jag och lutade mig tillbaka igen.

Kom fram till Uppsala och bussen hemma stog inne och väntade med en liten trevlig tant som chaffis. Kom hem på typ 40 min max. Gick helt galet fort. Lämnade väskan och böt om till bikini, hämtade upp Sabina och drog till Fjällnora.

Såklart vart det en utgång i Uppsala, en Pre-Gotland-kväll. Riktigt lyckad!

Nu så! Nu är de dags!

Hej igen! Det var ett tag sen. Men nu kör vi igång. Resande fot och krångligt internet är nu över. Men så himla skoj vi haft!

Båstad var kul. Slutade liite i kaos, men va fan. De hör till. Allt löste sig och vi landade i Malmö igen kl 7. Lagom slitna medan resten skulle till jobbet. Kände oss lite felplacerade.