Och så gick det med dom lockarna...

Ner med tummen för vädret!

Ååååh vad tråkigt! Var uppe i tid och fixa mig och allt, så regnar de. På Valborg. Inte helt ovanligt dock.. Men förra året.... Det var verkligen så sjuukt vackert väder, sol och varmt, alla var glada, ååh underbart! Såklart har de vart bra och helt okej väder heela veckan förutom idag. Typiskt. Men de ska spricka upp, så håller på de!

Nu blir de en varm soppa sen lämnar jag hemmet för Valborgsfirandet.. Men start inomhus... Eller iallafall under tak! Har lockat nya håret och allt ju..!

Dear Diary - stop writing, start typing

Skolan bjöd idag på en riktigt lektion i entreprenörskap, de var superkul :)

Sen snabbt hem och slänga i mig en soppa (dag 6!) och sen var det jobb. Först utvecklingssamtal, gick superduper och sen 2 jobbtimmar. Karolina och Jakob följde med mig hem och vi började kika på The imaginarium of doctor parnassus, den var ju laaagom seg och inte alls så speciellt intressant... Resten av filmen får vänta till en annan dag....

Nu lockas håret inför morgondagen. Valborg. Vill egentligen vara i Uppsala, men de passar sig inte så nu ska jag prova på Lunds valborg. Känns skoj! Hoppas bara vädret är på den ljusa sidan imorgon!

Valborg 09 - sjukt awesome!

I'm all in!

Ja man kan ju säga att jag har liiite träningsvärk idag. Men härligt de, då vet man att de tar... Körde faktiskt ett pass idag med, Body Balance. Lite lugnare och mer avslappning, fast rätt jobbigt det med, fast på ett helt annat sätt. Det var också kul. Träning är ju kul... Varför har jag inte fattat de innan? :)

Annars var de eget arbete i skolan och jag gjorde mönster och början på toallen sen gav jag upp. Tog ett varv på Entré för lite insipration och sen träning då.

Imorgon blir de skola och entreprenörskap med Ulrika, ska bli skoj! Sen blir de direkt till jobbet och först samtal med Carro (the Boss) och sen har vi en liten VIP-kväll så förhoppningsvis får vi fullrulle, jobbar bara 18-20, så kanske lite styrka på gymmet efter..? Får se om jag pallar...

Inrikta dig på det du vill uppnå istället för det du vill undvika

Nu mera är jag medlem på fitness24seven. Ett gym precis runt hörnet som namnet säger har öppet dygnet runt. Idag var jag på mitt första pass, Afropowerdance. Nadja gjorde mig sällskap och det var verkligen hur kul som helst. Kände mig inte superduktig direkt, men kul var de iallafall! Imorgon ska jag prova på Body Balance. - Good life here I come!

Sen vart det en dusch med hårinpackning och skrubb. Satte mig framför TVen och käkade min sista måltid för dagen som jag fryst till glass, jordgubbsglass. Gott. Slängde på mig en lermask från FACE och var helt blå i nyllet. Vardagslyx. Och på tal och vardagslyx, idag köpte jag mig en ny tidning också, älskart! Så nu blir de sängen och lite kvällsläsning och såklart avslappnings/mentaltträningscdn (som kommer från extravaganza och igår i mitt nya liv..).

Lite härlig afrikansk musik :)

Första dagen i en ny vecka

Så idag. Måndag. Skola. Usch, inte alls sugen.. Men skapade iallafall mönster till 3 toppar, så nått fick jag gjort. Känns bra.

Förövrigt, dag 3, skulle vart den jobbigaste dagen i mitt nya liv, men icke, allt har gått super!

Fick sällskap av Robin idag, det var längesen vi sågs och vi snacka skit och kollade på TV, bara umgicks. Mys.

Allt är på topp!

Igår var riktigt skoj! Vilka toppen vänner och kollegor man har! På alla plan! Underbara!

Så idag har de vart lite jobb, tiden gick sjukt fort fast det var lugnt. Sen var en promenad inplanerad med Nadja, så hem och slänga i mig en soppa så ut och gå. Vi gick ner till Västra hamnen, fy så mysigt. Kikade ut på havet och solen lyste. Vackert. Hoppas på toppenväder i sommar! Sista biten hem måste jag säga att jag va helt slut i benen och kroppen, stått och gått hela dagen. Nadja och jag tog inte direkt de korta varvet... :)

Idag är de dag 2 av mitt nyttiga liv. Känns bra. Sjukt peppad på träning, jag vill bli stark. Bamsestark!

Nu blir de avslappnings/mentaltträningscd-lyssning - tänka mig bort till en plats där jag är lycklig och sen godnatt!

Idag festar jag i egendesignat

Vi hade blommor i håret

Idag har de vart jobb. Vi hade ett litet event med levande modeller och jag tillsammans med Milla var finklädda i samma klänning och blommor i håret. Lite roligt när de händer nått lite annorlunda!

Hemma hos Nadja bakas de pizza, jag ska gå dit och kolla på. Senare blir de lite fest, nyktert såklart, mitt nya liv... :) Lite jobbigt att de finns godis kvar sen igår som står i en skål här framför mig på bordet. Men icke. Ska snart värma på min sparrissoppa och lyssna på mitt avslappningsprogram. Haha!

Nu börjar de!

Idag var jag på träningsuppstart på Extravaganza, som jag nu är medlem i. Nu ska jag må bra och bli fit och STARK! :)

Idag är sista onyttighetsdagen på länge, så idag blir de sushi och provsmak på den nya marabouchokladen passionfrukt/chili. Imorgon blir de nyttigheter. Bara.

Ikväll blir de mys med Nadja och dom som är sugna på de. Film, popcorn (!) och choklad, MYS!

Och inom 2 veckor kommer jag få finbesök av Lollo! Läängtar!

Jag och älskade Lollo.

Senaste kreationen

Linn ställde upp som modell och vi fotade mitt senaste plagg. Ett stort tack till snygga Linn!

Skjortan är inspirerad av Afrika-resan, min tanke var att göra en modern safariskjorta och spice'a upp den till ett roligt modernt plagg. Magkort i fram men ändå lång i bak och med en volang i djurmönstrat vart resultatet.

(Tajtsen är från Bikbok och skorna från Scorett)

En kväll i Malmö

Sen har våren kommit till Malmö, så de har blivit en hel del uteserveringar och sånt mys!

En trevlig påsk lite i efterhand :)

Ja sen har man ju vart hemma på en snabbvisit i Uppsala under påskhelgen, fick tag på en sista minuten biljett på tradera. Det vart lite födelsedagsfirande och lite mer festande såklart! Träffade mina underbaraste och dom gjorde min påsk till en fantastiskpåsk! Och så hann jag med och överraska mami och dadi när dom kom hem från Thailand också (för mina underbara kollegor ställde upp). Precis vad jag behövde, vänner och familj på toppennivå. Ja tack.

Födelsedagsmys

Påskmiddag

Safari

Safarihattar shoppade

Såhär pigga va vi mellan varven...

Sola och bada hann vi med på eftermiddagarna

Vi hade en privat kock (han till vänster på bilden nedan) som lagade godaste maten - JA  TACK!

Kvällsunderhållning..

WOW, säger jag bara. Utsikten var helt otrolig.

Oskar fick provköra Safaribilen.

Så avslutade vi på Snakepark.

Nu till Ylwa i Moshi

Första kvällen och det lyckliga paret

Jag och Sanna.

Här blir jag påknuten kläder som en Masaj.

Här bodde Ylwa och Sanna (och jag och Oskar under några veckor)

På väg till poolen.

Festdags :)

Roar oss medan vi väntar på taxin.

Naah, hur fina är inte dom?!

Massa norskar.

Sanna.

Kastar på oss sminket innan det blir strömavbrott...

Strömavbrottsmys.

Popcorn såklart!

Världens långsammaste internet.

Fika

Shopping!

Going undercover för att snoka runt på sjukhuset...

Peace.

Första stoppet - Zanzibar

I Taxin på väg till Kinazi Upepo vilket betyder blåsig kokosnöt om jag inte minns helt fel...

Första synen på havet.

Vår hotellrestaurang från stranden. Mitt i djungeln?

Stranden...

Ännu mer strand..

Softar och läser en bok sådär innan solen hinner försvinna

Tidvatten

Oskar tog en vända med kameran och stötte på dessa unga herrar som fått fatt på en rocka.

Oskars höjdpunkt på Zanzibar.

Ja, ni fattar, de är vackert.

Oskar strikes a pose på lunchrestaurangen.

Strandhäng.

Har vart och shoppat lite onyttigheter, strandsnacks.

Och så kom de några kossor..

Strandlek..

På frukosten :)

Njuter. Frihet. Underbart.

Liten poolfest på hotellet brevid.

Spicytour, fick se hur och vart våra kryddor växer. Guiden och Oskar.

Det började spöregna och vi fick varsitt local umbrella.. (sorry för dåligbild)

Se så snygga vi blev efter all palmbladskonst dom tröck på oss.

Stone Town

Jag och våran guide i Stone town.

Så avslutar vi med en liten middagsbild.

Bloggpausen är nu över.

Det tog sin lilla tid. Nu är Afrikabilderna inne i datorn och ska bli uppladdade på bloggen. Äntligen.

Sjukt oengagerad, men nu är de dags. Bloggen ska blomma, slutkollektionen ska göras och dieter ska följas. De är dags!