Nu fick ni en chock va!

Nej men vad hände med mitt utlovande?

Det blev en hel massa annat att göra och hinna med, så jag slöade ur ändå. Men nu sitter jag här i Nyköping (!) och har lagat mig en riktigt god måltid á la lönen kom nyss, lax med rotfrukter i ugn med min nya favvo, sparris på toppen och romsås. Måndagslyx. Ja tack. Längtar tills jag är hungrig igen så jag får ta mig en matlåda.

Men iallafall. Nyköping. Jaha. Malmö är lämnat (iallafall för tillfället..), lägenheten är uthyrd till en vän, i goda händer med andra ord, jobbet är på paus, tjänstledig. Nu sitter jag här, i en lite mindre lägenhet, lite närmre hem och framförallt lite närmare alla underbara vänner här uppe! Och inte nog med det, hamnade inte här av en slump (är ju inte direkt ett fan av småstäder...) utan har börjat på en yrkeshögskoleutbildning här. Butikschef. Så de är up and away. Iallafall framåt. Någonting nytt.

Skolan började i måndags med en superduper lång info dag i stil med informationen måste ut med lite-för-många-powerpoint-sidor. Fortsatte med en tisdag och presentationer från alla klassisas (klasskamrater). Intressant att höra på alla vad dom gjort och vad dom vill och vilka dom är.. Iallafall lite snabbt, som dom flesta höll de, sen fanns de ju dom som svävade i väg i 30 min om sig själv... Spännande... Onsdag bjöd på äventyr i skogen (!), vi åkte ut till nån håla här utanför och blev indelade i gruppen och fick lite uppgifter, sen vart de lite käk och häng med snack, mys och spel med klassisarna. Trevligt. Övernattning. Morgon och fortsättning med uppgifter och andra uppdrag. Dag slut. Frida slut. Somnade som en stock när jag kom hem och sov flera timmar! Skolan is killing me!

Fredagen. Första lite mer riktiga skoldagen där vi hade lite ledarskap med bl.a. Maslows behovstrappa. Sånt som man hört förut men glömt bort, typ. Sen begav jag mig mot STHLM. Och helg. Och saknade vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0