Styling uppgift - check! Modehistoria - inte alls.

Nu är de strax dags för sängen, börjar bli lite trött, men tänkte ändå kika lite snabbt på sista halvan av Project Runway som jag missade i söndags.

Idag har jag sytt på jeansskjortan, sista upplägget imorgon bara, sen klar, krångla en massa idag med kragjäveln. Nya tag imorgon.

Vi har ju även fått en styling uppgift i skolan. Personerna och budgeten var:

Mammaledig- 800 kr, Kvinnlig VD - 3500 kr, Äldre aktiv dam 60+ - 1500 kr.

Jag arbetade tillsammans med Linda och vi drog runt på stan och fotade lite i smyg(!) och nu har vi klippt och klistrat lite i datorn, vi är nöjda med vår insats och de va faktiskt riktigt kul. Svårare än jag trodde när man väl skulle välja plaggen! Så mycket enklare om man verkligen har en person som inte är påhittad..! Men som sagt, skoj. Hade ju dock hellre spenderat den tiden på modehistoria, som är ett måste, men va fan, de här var väl också lite lärorikt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0