Malmö.. Nu fick ni nått å bita i

Det hela började med en lång bussresa, men jag sov rätt gott även fast jag hade värsta snarkar-mannen brevid mig. Måste sovit rätt djupt... Vaknade inte ens när mobilen ringde heller.

När jag kom fram till Malmö så ringde jag min kära vän Pontus som skulle komma och hämta mig. Men de visade sig att han inte riktigt hade koll på sin stad, så jag var ensam och övergiven ett tag där, han visste inte vart jag befann mig. Jag försökte förklara vad jag såg och började bli lite orolig att jag gått av fel, de kan ju lätt hända om man heter Frida Josefsson. Men snart så fixade de sig och Pontus hittade mig och det blev en bamsekram till vännen som jag bodde tillsammans med i Cypern och inte träffas sedan dess, minst 8 månader sen ju..! Helt sjukt vad tiden går fort.

Pontus var smart och vi skulle kolla upp vart skolan låg, dit jag skulle på lördagen kl 10 på intervju och provdag. Men tydilgen visste han inte vart de låg heller, vi ringde 118 100 och lite back up och hittade tillsist dit. Tur att vi körde en provrunda dagen innan, paniken hade vart på topp på lördagmorgonen annars... Men nu gick de som smort.

Sen hade vi ju yttligare en ex roomie i Malmö, Robin, så de fick bli en sväng förbi där och träffa han med. Så himla kul att träffa dom igen. Usch vad jag saknat er! Sen vart de hem och mysa lite framför tven och sen sussning. Pontus fungerade lite som min privata chaufför hela helgen och de tackar jag speciellt för :)

Lördag då. Intervju. Vi hitta dit och vad där i tid. Allt gick superbra. Först fick jag skriva en motivering om varför dom skulle välja just mig och rita ett mönster som var inspirerat av naturen, alltså ett tryck av något slag. Vi fick bara använda blyerts så så skoj vart de inte, men de funka. Sen var de intervju och det gick jättebra faktiskt, känner mig mycket nöjd med min insatts. Gjorde mitt bästa. Sömnadsprovet var de sista och då skulle vi sy en halsringning med infodring, låter ju avancerat kanske för den som inte kan, men de är väldigt enkelt, iallafall när man vet hur man gör.. Haha :) Så de gick prima det med. Känns bra! Så forhoppningsvis blir de Malmö i slutet av Augusti då. Får besked under midsommarveckan. Samma vecka som jag antagligen befinner mig i Cypern..! Då blir de antingen till att fira eller dränka sorgen i nån drink eller två... Haha!

Lördagen fortsatte med lite sushi och sedan vart de matkoma och segning framför tven. Mys, mys mys. Kvällen bjöd på pizza och sedan melodifestivalen hemma hos yttligare en hockeykille. Heeja Norge :) Wiie! Rätt låt vann helt klart!

Söndagen blev sovmorgon och sedan köpte jag med mig lite sushi (igen) på bussen och tro de eller ej, jag sov hela vägen till GBG fast vi sovit massor och sedan var de till att gå av och byta buss och fortsätta vägen hem. Men de gick bra och nu är jag hemma! Sjukt mysig helg! Tack för allt :)

De sämsta ever var ju att jag släpade resväskan till skolan på fredagen, men glömde mp3n hemma, så jag släpade med mig resväskan tillbaka hem, 30 min promenad, tillbaka till stationen 10 min promenad, och satte mig på bussen, satte på mp3n och lyssnade på musik i ca 15 min, sen dog den. Så himla säämst! Trodde jag hade laddat den, men icke! Så tänkte jag att jag skulle vara smart och sätta mig vid en dator eller så när jag skulle mellanlanda i GBG en timme och ladda den lite.... Självklart tog jag med laddaren, men det var tydligen fel laddare. Så himla sämst man får vara då. Så då fick jag sitta där i tystnad och tjuvlyssna på några tonårskillars snack om tvspel eller nått sånt skit, eller tjuvlyssnat, som om jag kunde välja... Snarkningarna var rätt roliga att lyssna på dom med, hade absolut hoppat musiken för att lyssna på dom. Eller inte. Aldrig mer får detta misstaget ske säger jag bara! Usch!

Kommentarer
Postat av: Pontus

För privat bokning av Chaufför har Frida numret. Önskas tillägg på färden såsom, sushi, bubbel eller dans kan pris diskuteras.

2009-05-18 @ 00:29:10
Postat av: Rebecka

Låter som en bra helg i Malmö helt enkelt..

Och låter som det gick bra på "intagningsprovet" också.. Håller tummen!! =)

2009-05-18 @ 22:17:30
URL: http://rubenberattar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0