Lång skoldag men snart helg

Idag vart de en låång dag i skolan, 8-19. Vävning hela dagen, så vävde på rätt bra, 1 meter matta är nu färdigvävd. Sedan var de till att fixa mera trasor, skära och sy ihop, trååkigt och det tar tid. Men nu är allt jag har färdig upprullat i nystan och klart! Nu är de bara väva på. De har gått åt lite mer än jag trodde, men får se hur långt de räcker imorgon om jag ska passa på och köpa lite mer tyg på vägen hem. Förhoppningsvis inte. Mattan får ta och bli 2 meter lång som klar, det var ju tänkt 2,5 meter men den passa nog på fler ställen och trasorna kanske räcker då..

De jobbiga med mattan är ju förarbetet, med alla trasor som ska fixas, klippas snett i ändar och sys ihop och rullas upp. De dammar så in i bomben, tygdamm och trådar överallt. Hela munnen, man känner hur de kittlar i halsen och väntar på att spy upp en hårboll, men den bara retas. Usch. Näsan är också proppad med sånt skräp, kittlar förfärligt. Jag kommer aldrig mer väva mig en matta. Men efter denna väv så ska jag få göra mig ett tyg till! Denna gång i lin. Så jag kommer ha en jacka av varje. En i ull, en i bomull och en i lin. Denna kommer vara svart, grå, vit och blå rutig. De ser jag fram emot.

Imorgon blir de till att åka hem och jobba. Ska fixa och dona i de nya varuhuset, får se vad mina uppgifter blir. Men de känns bra att få vara lite där innan de öppnar och kika runt lite, vad de finns för grejer och vart dom står... Och hur man hittar såklart..! Men de kommer nog ta ett tag till innan jag lär mig de.

Annars ska de nog bli en lugn helg, fredagsmys med tacos och lördag blir jobb och sedan kommer släkten för att fira mig då jag fyller år snart, men denna helg passade bäst. Ska bli trevligt att träffa alla. Och så jobb på söndag och hem igen. Sen är de en vecka i skolan och efter de kommer påsklovet, då blir de Uppsala och en hel del jobb, i nya IKEA varuhuset! Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0