Igår gjorde jag ett klipp och imorgon ska de klippas

Haha fyfan va jag fick till rubriken! Dagen började med att jag försov mig en  kvart, och de är den tiden jag burkar ha på morgonen, vaknade alltså när vi skulle gå. Men la in en speed och tog sedan cykeln och jag hann ifatt Carro och Cattis som jag går tillsammans med till skolan. Kom i tid iallafall, de är ju de viktigaste!

Skoldagen började med formgivning och vi skulle rita våran jacka, jag hade redan gjort en bra med färg och massor av skisses, men gjorde en till, blev riktigt nöjd med den faktiskt, kanske ska ta ett kort på den så kan ni få se. De blev som jag hade tänkt mig faktiskt, de brukar ju altid börja som en bra idé, sen får man inte till de, men idag lyckades jag med de iallafall! Wi! Sen var de mönsterkonstruktion och kragar till kavajer. Sen var de sömmnad resten av dagen och mönstret är nu nästan klart. Eller de är klart för nu. Ska göra en luva också, men ska sy en hel del på själva jacka först innan jag ser hur jag ska göra med luvan, så mönstret får vänta tills de är dags. Så imorgon blir de nog till att klippa till i tyget, LÄSKIGT! Mitt tyg, som är på en fin rulle ska nu bli bitar, och de finns inge mer, någonstans. Bitarna måste bli rätt. Jag måste klippa rätt. Jag måste sy rätt. Känner mig lite pressad kanske...! Haha nej men de ska bli kul som bara den när den är klar sen! Helt gjord av mig från tyget, designen och ihop sydd av bara mej. Ballt ju! Ingen annan har en sån. All Frida.

Annars så har jag vart sjuukt trött idag. Somnade ganska sent eftersom jag somnade i filmen om Benjamin Buttons liv och såg aldrig klart den, får kanske bli idag till middag! En hel timme sov jag från kl 7-8. Blev arg på mig själv när jag vakna, men va ska man göra. Kan ju inte göras ogjort direkt.

Ja och igår så köpte jag mig en mobil. Jaha? Bara sådär liksom. Men de känns bra! Den var inte så dyr och jag hade kollat runt lite då jag tänkt byta abonnemang och ta en mobil då med, men vill inte ha nån bindningstid och blabla, då måste man ju köpa mobilen direkt, så hitta jag en jag gillade för bara 995 kr, helt vit och fräsch. Men tänkte kolla lite på tradera och sånt kul, så hittade jag en där så slog jag til. Satt och vaktade de sista 30 min, sen vann jag! :) Wii! Gissa vilken fäärg? ROSA, såklart! En såndära fusk iphone, hiphone mini. Ändå söt. Och bättre än min mobil iallafall då den börjar ge upp totalt nu, stänger av sig och man hör inte vad folk säger ibland...

Idag har jag köpt en Orkidé, en rosa där med såklart. Fin. Adventsljusstake ner, orkidé upp!

Ah och drygt idag då. Jag har tvättid, så gick jag ner med tvätten och proppa in den i maskin, så kom jag på att jag glömt tvättmedlet. Men tydligen hade jag inget, de va slut. Så då fick jag gå och köpa nytt. Cykeln lämnade jag i skolan också, för råkade ställa den på fel sida så låser dom där efter halv 4, så får ta den imorgon. De va drygt iallafall. Och laga mat ska ske nu också. Och jag känner faktist hur en huvudvärk kommer smygandes, så får proppa i mig en ipren.

Här har ni en bild på mobilen iallafall, sötaste ju!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Feeeting frääsh lur till fetiing fräsh bryyyyd :D Miss yah bejbii

2009-01-16 @ 22:06:42
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/
Postat av: Kristina

Feeting fräsh lur till feting fräsh bryyyd :D

Miss yah bejbii

2009-01-16 @ 22:08:22
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0