Utflykt

Det blev en heldags utflykt idag till Stenebyskolan. Vi åkte kl 10, så vi fick lite sovmorgon. Det var en lång mycket krokig småväg dit, men vi kom fram och kollade runt lite och fick information. Läraren verkade vara lite virrig, men jag hörde att hon hade ett bra rykte bland gamla elever också, så hon kanske är duktig ändå. Ska söka någon linje där iallafall, kläder heter den. Jag ska sikta på de andra året direkt, en fördjupning helt enkelt. Helt ny var den utbildningen, första året med ett fördjupningsår. Spännande.

Vi stannade på vägen hem och shoppade lite på Överbyn eller nått sånt, kommer inte riktigt ihåg va de hette, men nått köpcentrum i Trollhättan iallafall. De blev 2 baslinnen, 2 små koftor och gardiner till köket. Så nu har jag satt upp gardiner och klockan i köket (äntligen). Försökte mig på att fixa min hylla i vardagsrummet också, som ramlat ner lite, men jag måste borra djupare hål för att få de att funka, så de får bli en annan dag, imorgon kanske!

Börjar tröttna lite på min bil. Den var min bästaste bäste men nu busar den bara hela tiden. Idag började de blinka ett rött utropstecken. Jag visste verkligen inte vad de innebar, så jag ringde lite backup och de var bromsolja som behövde fyllas på. De hjälpde ju dock inte superbra, bromsarna sög hela dagen. Men de ska förhoppninsgvis fixas när jag är i sthlm om nån vecka.

Imorgon blir de skola först och främst, får se vad jag hittar på att göra, men de lutar nog åt tricotplagget. Kanske, kanske att jag tar tag i att fixa mina byxor. I helgen blir de iallafall till att simma på lördag. Det är planen. Sen får jag se. Borde göra en skol uppgift om siden också.

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Darling va försiktig med bilen, lova att fixa bromsarna snart!



Puss&Kram

2009-01-29 @ 23:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0