Nu var de dags!

Nu är "bloggpausen" över.Jag är tillbaka i Skara och har lite mer tid att slå mej ner framför datorn. Så nu ska jag styra upp de här är planen.

Idag var min första skoldag. Började egentligen igår, men min bil pajade ju och bussarna gick inga passande tider, så fick bli en dag sen, men de gick bra ändå! Så idag har jag tagit igen de mesta jag missade igår iallafall och hunnit mer de mesta som skulle göras idag med. Nu ska jag börja på jackan! Spännande! Tyget är klart och nu ska jag förhoppningsvis börja på mönstret nästa vecka, eller de ska jag! Kul! Ska sy något i tricot också, hade en plan men sen böt jag ut den till ett annat plagg och nu vill jag kanske byta igen. Haha ska komma på vad jag vill göra först och främst, men tänkte satsa på jackan!

Juste, åkte ju buss till Skara, de tog sin tid vill jag lova. Åkte från Uppsala stationen kl 11 och var framme i Skara 18.45, men hade lite paus i Sthlm, men sen hela vägen till Skara, ont i rumpestumpen vill jag lova. Och sedan var de en kämpig väg med min mist 40 kg tunga väska från stationen och hem. Jag tror inte en enda granne missade att jag kom hem när jag kämpade upp väskan för trappan, dunk dunk dunk dunk på vartenda trappsteg, orkade ju inte lyfta väskan. Idag har jag sjukt ont i armarna och axlarna. Uscha! Men de går väl över!

Lite old news också. Blev mycket jobb på slutet, jobbade varannan dag, så blev aldrig riktigt ledig kändes de som. Men hann träffa lite underbara folk också. Sen var de ju nyår också, de var mycket skoj. Oskar stog för festen och de vart riktigt mysigt, god mat och trevligt sällskap såklart! :D

Har vart på bio också, såg Australia, den va bra. Men ja, typ bra. Inga tårar men den va bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0