De är ju fredag!

Idag så var de eget arbete i skolan, så jag sov. Har precis gått upp och dammsugit lite. Tänkte nog bege mig till skolan efter jag käkat lunch som jag tänkte göra runt 12. Så kanske jag ska börja på någonting i tricot. Sen måse jag handla lite på vägen hem. Vill ju ha nått mysigt att äta till helgen och fredagsmys med film och allt. Ska bli skönt att bara relaxa hela helgen, kanske går ut och går om vädret är najs. Känns ju som om man inte riktigt slappat på ett långt tag, men nu i helgen, då händer de.

Jag har ju fått massa roliga böcker i julklapp + att jag shoppat loss lite andra böcker on Internet så kanske ska ta och göra mig en liten läshörna nu i helgen.

Snart börjar de komma massa skojiga tidningar i min brevlåda också, äntligen nått kul i brevlådan! Värsta tipset ju, om man vill bli lite glad när man kollar i brevlådan och inte bara ser massa reklam och vissa tillfällen räkningar så va fan, prenumerera på en tidning eller flera! Så himla värt ju! Jag fick ju massa prenumerationer i julklapp och kanske ska köpa mej några fler! De är ju inte så farligt dyrt och mycket underhållande, bäst! Jag har ju dock fått massa info om utbildningar i brevlådan nu när jag har suttit inne på studera.nu och skickat efter att som verkar intressant. Mailkorgen är också full! Ska kolla lite mer noggrannt nu och snart ska de börja sökas. Kanske tillomed skriver mig en början till ett personligt brev nu i helgen om jag känner för de. Jag tycker sånt är kul, faktiskt!

Låg kvar i sängen imorse och lyssnade på radio, kanske tillomed en hel timme, men de va skönt och dom snackade om studenter. Om de verkligen är så synd om de stackars fattiga studenterna. Hade jag inte legat i sängen hade jag nog skickat in ett mail. Haha, var helt inne i diskutionen! Jag tyckte att diskutionen mest handlade om att studenter gick och fikade, festade upp pengarna och köpte dyra kläder. Mitt tips är ju att plugga i Skara, här finns inget att göra! Men jag lägger mina pengar på hyra, internet och telefoni såklart, mat och frukt och sen på bensin för att kunna åka hem iallafall någon gång i månaden och då jobbar jag ju, så då går jag ändå plus. Sen går ju mina pengar till skolmatrial och sånt också, vi betalar ju de mesta vi använder oss av. Sen tänkte jag faktiskt på studiebidraget som kom precis innan jul, räckte till hyran. Sen då? Ja, inte så mycket mer. Jag vet inte hur jag hade klarat mig om jag inte jobbat, de hade ju säkert gått på nått sätt, men då skulle de nog vara hej då till bilen ett tag iallafall... Men nu jobbar jag ju och jag har snälla föräldrar som kan låna ut om de kniper, så jag har klarat mig bra! Nu har jag ju roat mig i Uppsala också, men de tycker jag nog att jag kunde få göra! De handlar om att prioritera helt enkelt :)

Nej nu ska jag ta och göra mig iordning och käka lunch som ska bli så gott, indiskt, massala, mums! Jag och Sabina var ju på Indiskrestaurang här om dagen och de va ju sjukt gott, så nu äter jag de igen, (och till middag går) fortfarande supergott!


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Du är grym gumman o som sagt, när jag blir känd o rik är det ditt namn mina klänningar kommer bära, hihi.

2009-01-09 @ 12:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0