Vart la jag nyckeln?

Står utanför dörren. Kallt. Hungrig. Nyckel? Inte...? Jo men nånstans? Nehe? Jag glömde nycklarna i skolan. På böckerna. Fy! Tur att Carro hade min extra nyckel! Hon bor ju bara 400 m härifrån, så gick dit och hämtade den. Men ändå, så sämst! Tur att jag shoppat bananer som jag kunde käka på vägen så jag inte svalt ihjäl.

Väl inne så började matlagandet bums. Hungrig som bara den ju! De fick bli kebab och ris, haricot verts (favvo) med lök och fetaost-sallad. Mums! Reklampauserna var fullbokade idag vill jag lova. Det har städats, bytt lakan och allt. Packat de mesta. Även smutstvätten...!

Jackan. Idag har jag sytt fickor, så dom är klara. Sen var de foder. Det är inte riktigt min favorit om jag säger så. De måste strykas en hel del och de är ju inte direkt de roligaste, speciellt inte när de bara knölar och blir veck och nej usch. Men de kommer bli bra, sen. De går iallafall framåt. Nu är alla foderdelar ihopsatta och pressade och de första som ska göras imorgon är formpressa luvan så ska den sys på och sen, då ska fodret på plats. Hoppas jag.

Imorgon åker jag hem till Uppsala. Ska bli kul! Sen sthlm ju, ska också bli skoj!


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Gumman då, tur att du hade extranycklen hos Carro så du kom in iaf. Så tokigt det kan bli :D



Lägg upp bilder äru söt när jackan är klar.



Puss babe!

2009-02-05 @ 17:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0