Lite design då

Dagen började med materiallära sedan har de redovisats (praktiken) och så har vi haft besök av en elev på Textil högskolan i Borås som berättat lite om vad de gör där och så. Sen har de pillats med trådar såklart...! Lite kvar och sen är de ännu lite mer småpill innan de kan börja vävas, men på fredag så börjas de nog! Speedvävning ska de bli!

Mitt plagg i tricot är klart och ni kan ju se hur de blev på bilderna. Planen var en oversize myströja som känns lite rolig men ändå mysig såklart!



Sen kan ni ju få se inspirations bilderna som vi skulle göra efter praktiken. Uppgiften var att göra två stycken skisser som man fick inspiration till under praktikveckan. Utställningen på Designgalleriet var mattor som var inspirerade av färgerna på taxibilarna i Tokyo. Så jag gjorde två stycken klänningar som var inspirerade av motorscyklar.


Kommentarer
Postat av: carolina

du är så jäkla duktig gumman..

myströjan blev finfin :)

2009-02-25 @ 12:46:04
URL: http://carolinaenvall.blogg.se/
Postat av: Sabina

Vad bra du är!

2009-02-25 @ 13:04:55
URL: http://yoosiintiis.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Super snygg oversize myströja, den lyckades du med sötnos! Skisserna ser goodie ut, spännande o se om de blir design av dem!



Puss

2009-02-25 @ 18:18:38
Postat av: Kristina

Åhh duktiga tjeeej.

Jag vill också kunna göra mina egna kläder..

Man lixom stolt över dig hiiho <3

2009-02-25 @ 22:26:36
URL: http://kristinasbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0