Studiebesök i de blå

Ja men så slutade skolan kl 1 och då traskade vi hemåt. På vägen så gick vi in i Blå kiosken, vårat mål innan vi flyttade härifrån. De är en superliten kiosk precis runt hörnet och Carro trodde inte man kunde gå in i den utan bara köpa från eller lucka eller vad vet jag vad kvinnan trodde. En vacker dag när vi var på väg till skolan så gick de in en person i kiosken och de såg Carro och utbrister: "Kan man gå in där?!" Helt chockad. Så efter de så har vi sagt att vi måste göra ett studiebesök där och nu är de gjort. Jag inhandlade mig en liten chokladbit för att stödja verksamheten som min far skulle sagt. Bildbevis på Carro på väg in kan ses.

Väl hemma så var tvättstugan fortfarande låst, men mamma sa att de kanske borde finnas ett nyckelskåp med en nyckel till den dörren där nere, ska kolla närmare på den saken, men tvätten kommer packas ner och tas hem och tvättas i tvättstuga utan lås. De fick bli en liten sovstund istället på en timme. De var skönt. Nyvaken började jag faktiskt spåna på min kollektion och har tillomed ritat några plagg, men ska fortsätta måla och välja ut de bästa inom temat Oversize. Temat känns helt rätt och de har börjat komma små idéer krypandes! Oversize känns som ett tema som är lite jag. Lite Fridit som Rebecca sa (fast de var om ett asballt skärp som jag så vill ha..!).

I skolan så hann jag iallafall sy ihop foderdelarna, nu ska de pressas och donas och sedan hoppas vi att de stämmer med jackan så de inte blir några problem...! Men de borde de göra. Sen så är de bara knappar och knapphål kvar...!

Det är ju ljusare nu på morgonen när vi går till skolan också. Känns så himla bra att de går åt rätt håll! Var ju dock helt sjukt kallt idag, så de va ju inge skoj. Men ändå. Snart är de mars... Och de är ju vår..! Optimist javisst!

Idag har jag nog tagit mig ett beslut också. Det blir Sverige och Ikea i sommar. Men någon semestervecka ska de ju bli utomlands också..! En helvändning blev de. Ingen Cypern. Men de känns rätt bra faktist. De kommer vara ett nytt, större Ikea varuhus, så de känns ju bra att lära känna de lite bättre också. Och så hoppas jag ju att jag kommer in på någon utbildning och då kan de vara skönt att kunna vara här och kunna åka dit och fixa och dona lite och inte behöva ta sig från ett annat land för att börja plugga. Så, så får de bli. Nu ska de bara planeras när jag ska bege mig utomlands så jag kan skriva vilka veckor jag kan jobba. Innan 15 feb ska de vara bestämt och så var de med de.

Städat idag, nej. Packat idag, nej. Göra imorgon, ett måste. Vill komma hem till nystädat, de känns så frääscht! Och packa måste jag ju...! Sen beger jag mig hemmåt och hoppas att bilen vill mig väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0