Från ett kapitel till ett annat

Ja, så nu har jag skrivit ner lite om Cypern.

Men från ett kapitel till ett annat helt nytt sådant i mitt liv. Landade i Sverige måndagen den 25 augusti och var då redan en vecka sen till utbildningen jag kommit in på. Så hem, packa upp och packa ner, varva ner och käka "svensk pizza". Åkte till Skara kl 04.00 och kom fram tisdagen kl 08.00. Började då skolan, sjukt trött och massor att ta igen begav jag mig till vandrarhemmet i Skara. Utbildningen befinner sig nämligen i just Skara. Så jag hade iallafall ringt vandrarhemmet och bokat ett rum, då gav han mej en portkod och "nyckeln sitter i dörren", måste ju bara skratta lite för mej själv, jag visste att de var litet, men när jag hörde denna härliga man lämna nyckeln i dörren undrade jag helt klart hur litet de verkligen var.

Det jag pluggar nu är alltså textil och modedesign på Katedralskolan. Det är superkul och jag har börjat komma ikapp nu med allt jag missat första veckan. Just nu bor jag tillsammans med en tjej från Västerås,Carro, hon kom också en vecka sent till utbildningen och bodde som jag på vandrarhemmet första veckan, så vi lärde känna varandra där. Hon köpte en lägenhet och lilla jag har flörtat in mej och bor lite inneboende hos the superkvinna Carro. Vi har målat och donat och vart superduktiga och imorgon ska vi måla första varvet i sovrummet, de sista rummet som behöver målas, hallen och vardagsrummet är färdigmålade. Vitt och lila i hallen och helt vitt i vardagsrummet, men fint och fräsht blev de!

Ska kolla på en lägenhet på torsdag! Jag står första i kön så vill jag ha den så får jag den, hoppas den är fin! :) Det är en 2:a på 63 kvm, inglasad balkong.. Låter najs iallafall! Hoppas!


Carro målar och jag tog en SMS-paus.


Carro myser mitt i ommålningskaoset.

Hanna, Cattis och Susanne. Carro kämpar på, Rebecka strikes a pose och mitt kaos :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0