Uppsala, uppsala, uppsala mitt hem

Uppsala finns ju såklart kvar i livet! Eftersom jag var tvungen att kasta mig iväg till Skara så har de blivit till att åka hem till Uppsala på helgerna, 4 timmar körning, tar på krafterna och är sjukt tråkigt. Men Carro och jag har börjat pendla tillsammans, hon bor ju i Västerås... Roligare och billigare. Vi har även haft med oss en sthlms-brud som tog tåget från centralen i Uppsala sen. Som tur är har jag haft lite pengaterapi i Cypern, så studentlivet kanske fixar sig ändå.. Har hunnit med att jobba några dagar på IKEA nu när jag vart hemma i Uppsala också, trodde  jag skulle glömt massor, men de var som om jag jobbat hela tiden, förutom att de var massa ny personal..!

Kulturnatten var ju nu i helgas också, och då var jag ju hemma, de var meningen att Carro skulle komma och festa med mej, men sen fick de bli jobb istället, men de ska vi ta igen! De fick bli lite mys med twinsen på stan, åkte ner och kämpade för att hitta en parkering, sen gick vi och glodde på lite folk, sjukt mycket folk ute, alla hade kommit fram från sina små vårer hemma i mörkret. Sedan hängde vi lite på Carl Philip och drack en alkoholfri drink, körde ju, plus att jag ska ha en hel vit månad nu när jag kommit hem från suparlandet, där jag dock inte drack så mycket som man kan tro, men ändå, en hel del blev de ju...! Sedan vart de hem i god tid för att jobba dagen efter och bege mej tillbaka till Skara direkt efter jobbet, orkar inte köra helt trött ju!

Men de va en mysig helg i Uppsala och kul att vara tillbaka till jobbet också! Back to Skara!


Kulturnatten




Bilder sen tidigare helger i Uppsala, fest, fest och fest!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0