De var den dagen

Ja, nu sitter man här, hela dagen har gått, men mycket har vi gjort. En hylla har kommit upp och en list i köket har bytt färg till svart, så stor skillnad med dessa små detaljer! En spegelram har också blivit svart och vi lyxa till det med spagetti och köttfärsås och smulpaj till efterrätt, totalt fullproppad, men gott var de!


Sen har jag snackat med csn idag också om ansökan om studiemedel och lån, de hade skickat ut ett papper till, mamma och jag skulle försöka göra de genom telefon eftersom jag är i Skara och pappret hemma i Uppsala. Men vi fattade inte ens dessa sjuka ja och nej frågor, så vi väntade på pappa, men inte han heller kunde förstå frågona som va helt sjukt formulerade. Det verkade som om de var ett papper till nån som pluggat utomlands... Men pappa skulle ringa imorgon eftersom han har pappret. Hoppas de löser sig, vore kul att ha lite pengar... Fy så drygt att allt tar sån tid, blir ju lite upprörd, tänk om jag inte haft en mamma och pappa som kunde låna ut pengar åt mej, hur skulle jag då kunna flytta till Skara och kunna överleva? Usch så dåligt! Men, men hoppas de löser sig inom kort, kunna stå på egna ben vore ju kanske kul.


Lägenhetskollning imorgon, spännande! Hoppas de är bra! Min mamma hade nämnt för morfar att jag kanske skulle flytta så han hade börjat packa ihop en kartong med kastruller och sånt som han hade över, helt söt, som han skulle lämna till mamma nu i helgen.


Imorgon är de skola igen och nu måste jag sätta lite fart med allt som jag ligger efter i, lite smågrejs. Måste organisera de bara, kanske köpa en och annan pärm, har inte direkt nån ordning alls, men jag ska, jag ska!


Ikväll blir de övernattning i vardagsrummet, de luktar fortfarande nymålat, så för säkerhets skull, så vi inte får canser eller nått annat av alla farliga ångor så hoppar vi en natt i sovrummet! Pyjamasparty :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0