En hemsk start på en lite halft harmonisk dag

Så idag var de fredag, en fredag ska i mina ögon vara en skön arbetsdag som avslut på arbetsveckan och sedan är man ledig och fredagkvällen är den mysigaste på hela veckan.

Min fredag började så sämst den bara kunde. Sov så länge som möjligt, såklart, brjar ju kl 8, sjukt tidigt, INTE någon morgonmänniska direkt... Stressa in  duschen, snabb sminkning, kasta på sig kläderna, borsta tänderna och SPRIING! Så när jag kommer ner kvart i 8, ändå najs med tid så visar de sig att de är frost på bilrutorna, fyfan, sprang tillbaka till cykeln eftersom jag tänkte att de skulle gå fortare, men hitta inte cykelnnyckeln, den låg kvar i lägenheter, sprang tillbaka till bilen och börja skrapa som en tok. Och inte kan de va så att de går enkelt bort utan de är såndär envis jäkla frost som verkligen BITER sig fast och är så tunn att den inte ens går att skrapa bort. Kom 5 minuter sent men de va lugnt, även Carro som idag tog sin egen bil kom samtidigt som jag, hon hade inte heller med rutskrapning på tidsschemat. HATAR frost! FYFARAO!

Sedan kommer man till skolan skit irriterad och då ska man börja pilla med en jäkla massa trådar, men efter några minuter blev man ändå lugn och harmonisk på nått sjukt sätt, värsta hjärngympan. Men de är faktist kul med vävning, och jag har inte ens börjat väva! Men på måndag är de nog dags!

Brandalarmet förstör mitt harmoniska humör i väven och vi måste ut. En papperskorg stog i brand (MOGET!?) Kallt ute ju, sen fick vi äntligen gå in, hinner sitta och bli en aning harmoisk efter irritationen av brandalarm, så sätter de igång igen. Fan. Så ut igen, booring! Fick stå där ute i ca 20 min, sen fick vi börja gå in igen fast alarmet va på? Men sen visade de sig att vi bara fick hämta våra grejer och sen gå, så vi slutade ändå inom 5 minuter, så hem fick de bli. Och de som brann sist var en toalett, så nån hade tydligen kul en fredag, de var ju dock inte jag.

Sedan fick de bli en tripp till ÖB och shoppade loss på en liten skomatta som matchar hallmattan och sedan lite kryddor, har ju bara haft salt och peppar typ, sjuuukt tråkigt, älskar ju kryddor! Och nu har jag :) Wii! GOD(are) MAT! Ica nästa och tacos varor och candy inhandlat! MUMS! Oskar är på väg hit och de ska bli tacosmys! Kul att få lite besök!

Jag är så sjuukt sugen på sushii! Vill ha nu, när jag kommer hem till Uppsala så ska jag GARANTERAT på sushibuffé! Men man kan ju alltid göra egen :) Men inte idag, TACOS! De är också gott ju! Och själklart blir de Idol! Såg även att de va Freaky friday på tv, de va ju länge sen man såg den, den är ju rolig, så kanske de då, annars är de ju Fredag hela veckan. Oskar kanske kan få säga till om nått.. Haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0