Vinden har vänt

Jag är en människa som har haft medvind i de mesta i livet om jag nu får påstå de själv, men igår, då var de nog vändningspunkten, fyfarao vilken dag!

Dagen börjar lite smått med att väv pillerierna med massa småfel skule fixat, jaja lite otur bara, eller kanske rent av lite slarv..! Vi skulle även göra lin igår morse och då stack jag mig på en häckla (typ en liten spikmatta man drar linet genom) de var inte bara jag som stack mig och de va ju inte värsta grejen, bara ett litet stick. Men vid kl 3 ungefär så hade de svullnat runt sticket som var där man böjer fingret, så skolsyster it is, hon hade på lite alcogel och skickade med mig lite till. Inge mer med de, lite ont men ääh...

Senare runt kl 8 har hela fingret svällt och jag snackade lite med daddi och sedan ringde jag sjukvårdsupplysningen som gav mig en tid i Skövde (ca 30 min bort) kl 21.20 (FAN mitt i desperate housewives, missar absolut hela.. sämst)! Sedan när de är 50 min kvar innan min tid så tänkte jag att jag ska bege mig för mina lokalsinneegenskaper finns ju inte.. Så jag sätter mig i bilen, batterit har dött. Jaha? Vad gör jag? (Panik) Ringer daddi! Han ringer och kollar vad taxi skulle kosta, men 700 kr för en väg, nej du! Så kollar efter bilar runt omkring men får damp och skiter i bilhelvettet och går in. Sedan tar jag mig samman och frågar en granne och får tips om en annan granne som hade bil, så fick hjälp av honom med hans bil, men han kunde inte heller koppla startkablar så daddi fick guida genom telefonen och bilen starta, så nu kan jag ju de tills nästa gång..

GPSen visar att jag ska kolla fram kl 21.30 efter allt ståhej, men va fan! GASA! Ringer tillbaka till sjukhuset (som jag fick direktnr till när jag förklarade att jag skulle ta mig dit och va sämst på att hitta och dom inte hade nån adress jag kunde slå in på GPS, va ju lixom inte säker på att man kunde söka sjukhus..) och säger att jag kommer lite sent, är de okej? Sjuksyrran som jag pratade med var helt snäll och trevlig från första början och sa att jag skulle ta min tid och köra försiktigt och att de gick jättebra.

Jag kommer fram till sjukhuset och hittade direkt, najs (lite flyt). Fick hjälp av en ungkvinnligdoktor som klämde och drog i mitt stackars finger och jag fick tillsist antibiotika som jag ska käka en vecka och blev tillsagd att röra fingret så lite som möjligt så infektionen inte skulle sprida sig. När jag ändå va där angående mitt högra pekfinger så ramlade jag med glas i Cypern som jag har trott att de suttit kvar lite glas från och de visade de sig att de antagligen gjorde, så hon tipsa mig om att gå till vårdcentralen och så skulle dom fixa en remiss så jag kunde ta bort den.

Ja men de va väl en trevlig dag...? Nej fyfan!

Men senare på kvällen pratade jag i telefon med Ylva om allt och inget och de bara drog iväg och vi pratade i 2 timmar, så himla underbart! De gjorde ett bra slut på min dag iallafall! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0