Mysig dag i Skara, faktiskt

Dagen började lite segt med dator och tv. Sen tog jag tag i mig själv och gjorde mig iordning och skulle dra mig ner på byn. Haha byn! Ja men de är de som passar bäst här.

Bilens batteri var dött igen. Men de kom precis en tjej med sin bil och hon erbjöd sig att hjälpa till, underbara människa. Ska hem i helgen och då ska bilen få en liten undersökning. Men sedan startade bilen iallafall och jag körde några varv innan jag vågade parkera och ta min runda. Gick ett varv och kollade i dessa små butiker och köpte lite julpyssel och massa mys pynt som ska pryda mina julklappar. Jag har köpt lack ock en stämpel för första gången! Sedan har jag köpt mig en bra behållare som jag ska ha smootiies i att ta med, så har gjort mig en jordgubb och banansmoothie tills imorgon. Sen har jag shoppat lite start på lite julprojekt men de kan jag inte avslöja vad de är än! Och en födelsedagspresent till mammi som snart fyller år också! Och ett nytt puder, mitt har vart kross de sista dagarna nu innan pengarna, hemskt, men nu har jag ett helt och nytt! Underbart!

När jag kom hem slog jag in den första julklappen och självklart skulle jag prova på lackgrejen, övade på lite papper först men sedan slog jag till på paketet, men nu när de har torkat så åker de lätt bort... Suger! Hoppas de håller nu iallafall, annars blir de bara en ful röd fettfläck, inte alls lika kul... Men de är fint just nu iallafall! Kör lite gammaldags stil på mina paket i år, såntdära bruntpapper, lack, och etiketter som man knyter på, röda band och bast. Fint!

Annars har de vart en mysig dag i Skara på min lilla runda mellan lite secondhandbutiker och sånt mys! Har inte blivit nått städande eller ritande men de får bli en annan dag, imorgon kanske! Och då ska de även bli packande! Tidern bara flyger iväg! Herregud!

Jag vill göra mig en julaftonklänning också! När jag nu ska hinna de, men va fan, jag vill! Jag kanske kan pilla på mönster och sånt hemma, haha optimist javisst! Lycka till, till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0