Massa vävdravel och blivande julklänningsnack

Hemma från skolan nu och ska ta tag i att laga mat! I skolan idag fortsatte uppsättningen av väven. Har förskedat och börjat solva, haha vilka ord! Skit i de, de är pillerier med en massa trådar helt enkelt.

Tog lite kort när jag fick lite backup för att sätta upp min väv, av 3 lövlie girls, dom såg ju så söta ut när dom sträckte ut garnet i underbar rosa medans jag kämpade på och rullade upp allt. Sedan kom Gunnel och gav lite proffshjälp. Linda posar och Petra varpar för fullt. Allt fångades på bild.

Jag ska sy min julklänning! Designade den igår kväll när jag inte kunde sova, för att jag låg och tänkte på hur klänningen skulle se ut.. Hehe.. Ond cirkel! Men den kommer bli jättefin, röd såklart! Jag ska göra den! Ska sikta på att börja lite sått nästa vecka så är de troligt att jag kanske hinner! Haha ganska troligt kanske, verkar säkert. Mammi har ju en symaskin hemma så ifall de skulle knipa i slutet så kan jag lösa de hemma! JAG SKA!

Imorgon ska jag hem till Uppsala! Underbart! Ska bli så kul att komma hem igen! De känns som en evighet sen! Vill ju dock inte se mammi och daddi när dom är svinbruna och jag är allra blekaste bekfis! Men vill se dom ändå såklart! Saknar! Ska nog ta och packa snart! de är ju dock inte så kul...


Kommentarer
Postat av: Quartz

haha skön bild på gunnel:P

å ja gör mej ju alltid på kort.. ehm... :P

2008-11-27 @ 22:27:38
URL: http://quartz.blogg.se/
Postat av: linda

nu blev det nån konsti avsändare på det ja skrivit, elle ja det e namnet på min bästa kompis blogg :P konstit att den kom upp :S

2008-11-27 @ 22:29:00
URL: http://clothe.blogg.se/
Postat av: caroline

haha man ställer ju upp för laget

2008-11-30 @ 21:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0