Händelserik skoldag

Passar på i pausen. Som sagt, mitt liv i reklampausen, speciellt nu på tisdagar! Har dock blivit bättre med att inte sätta på Tven, så de så! Men nu sitter jag här i pausen på Desperate Housewives, mitt absoluta favvoprogram!

Har lyxat till det lite idag på matsidan, de blev potatiskylftor, kycklig och bearnaisesås, mums! Just nu sitter jag och proppar i mig lite vindruvor också, gott!

Skoldagen var lång men bjöd på mycket. Det började med ett studiebesök på ett garnspinneri, ganska omodernt place de där, men de va häfigt, vilka maskiner! Och dom va lika gamla som dom såg ut, används idag så som dom gjorde när de startades för en massa år sedan! Sedan shoppade vi loss på garn, jag köpte mig garnet till min nästa vävning som ska bli tyg till min egna jacka! Sedan passade jag på och köpa ett litet pack med alla möjliga färger i broderigarner för en 100-lapp, kul att ha om jag ska brodera nått mer ju! Tillbaka till skolan och fixa och dona lite med vävsedlar och garnerna och sådant, började spinna upp garnet på rätt hållare för att sedan varpa, för er som inte vet vad de är så är de i vilket fall som hellst helt tråkigt och hemskt, man snurrar upp garnet på en ställning och de trasslar alltid, självklart! Och såklart råkade jag börja och göra den på tok för kort, så fick hjälp av Cattis att ta tillbaka allt garn igen och börja om, fun?! Skolans tid idag: 10 timmar! Tiden bara flyger iväg! Herregud!

Sen var de dags för prov, alla va helt uppstressade, typ första riktiga provet! Men de gick bra ändå tror jag nog! Känns bra iallafall. Avslutade dagen med att varpa klart, sjukt stolt över mig själv. 715 trådar upplindande ca 5 m per tråd.  Imorgon är vi lediga och jag känner att jag är så värd de nu efter min varpning! Haha wii! Men ska väl städa och rita lite händer och fötter om jag nu har en bra ritardag.. haha de e sjukt vad man kan känna för att måla vissa dagar och verkligen inte andra, redan innan man börjar, då är de ju liksom kört..! Men känner mig lite sugen nu iallafall...

Blir nog en liten film sen efter DH. Burn after readning tror jag den heter, den verkar bra!

Kommentarer
Postat av: fynda kläder

Fynda billiga kläder i min blogg! :)

2008-11-26 @ 10:33:47
URL: http://fyndaklader.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0