Softpotatis goes badminton

Idag har jag vart ledig, så sov såklart länge, till halv 12. Sen så segade jag framför en film på en av filmkanalerna, nån kinesisk skräckfilm. Självklart svart hår i vatten och krypande döda hellst i taket. Shutter hette den, klassisk kinesisk skräckfilm. Helt okej.

Sedan har jag suttit och häckat ute på internet för att hitta nån utbildning. Hittade några stycken, men den som verkar mest intressant höll hus i Skara. Så de är ju en bit bort, men den var bara ett år så de går ju snabbt. Skönt att plugga nån annanstans än här.. Super litet verkar de va också, jag vill ju hellst jobba samtidigt som jag ska plugga, så man slipper dessa studielån! Usch! Men i Skara, hmm vart kan man jobba där? Helt fördomsfull, ja! Kollade på ams, de fanns typ 40 stycken annonser ute sen länge tillbaka... Hmm... Själva utbildningen var inom sömnad, textil och design. Jag tror att de är de jag vill hålla på med, så va fan, jag får chansa, går de åt skogen så gör de, men då har jag iallafall försökt! JAG VILL, JAG KAN, JAG SKA. De är mitt motto här i livet, så de så!

Sedan va ju min kära familj och spelade badminton, de va faktist kul, man vart ju råtaggad! Haha :) Vi spelade där med våra racket från Biltema medans de fanns racket att köpa där för typ 2000 kr. Hallå, helt dyrt för ett racket?! Pappa vägra spela med Biltema kvalitet så han hyrde, även syrran fick ett hyrt racket, själv kör man på stenhårt med super kvalitet!

Kvällen bjöd på en hel del bra på TV, gossip girl först och främst, sen Carolina Gynnings program och efter de hängde jag på mamma och pappa och kollade på ett avsnitt av Cold case on the hårddisk ;)

Å nu sitter man här. Mår illa gör jag som ett svin, fyfan! Vill inte bli sjuuk ju! Har haft huvudvärk och äckel halsont- VÄÄRDELÖST! Alltid ska man börja må dåligt när man ska nånstans! FY! Jag SKA va helt frisk och kry på fredag! LAZAROTE HERE WE COME!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0