Lanzarote

Nu är man tillbaka i verkligheten igen och ska självklart skriva en liten tuddelutt om självaste Lanzarote.

Vi kom dit på kvällskvisten och gjorde oss hemmastadda på hotellet och sedan gick vi ut och käkade. De närmaste dagarna bjöd mesta dels på sol och det var härligt! Sedan kom det moln och grått, så de sista dagarna va tyvärr heeeeelt grå. Det var lite kallt på kvällarna och de blåste en del på dagarna så man frös lite där i bikinin när solen gick i moln och den svinkalla havsvinden kom. Så när de va grått så kunde man inte ligga i bikinin direkt, så vi begav oss till huvudstaden med buss. Alltid en upplevelse att använda lokaltrafiken, men dessa bussar va i superskick och de gick klockrent att komma till huvudstaden som dock var väldigt tråkig. De var en superfin strand, men massa äckel i vattnet som dom tydligen inte rensade bort, tyvärr.. Sen shoppingen va inte så storslagen den heller, syrran fick med sig en klänning, men Frida hitta inget?! Hallå?! Och då letade jag verkligen! Behövde ju faktist nått för att pigga upp de grå! Men shopping blev de iallafall! Vi hade ett förtjusande shoppingcenter 5 minuter från hotellet med massa kuliga affärer! Så där shoppade syrran och jag loss. Sen är de ju parfymernas land, butiker fyllda med parfymer och erbjudanden. Kom hem med iallafall en 3 stycken; Hypnose (Lancome) som är min absoluta favorit, Live (jennifer Lopez) och så Mariah Careys parfym. Sedan ska man ju till Ayia Napa så jag shoppa loss på shorts också, 3 par hitta jag!

Och såklart så läste man en hel del! För att inte dryga ut med massor av bokreferenser så kan jag ju välja den bästa, som helt kristallklart var PS. Jag älskar dej. Den var ju bara för bra! Den som inte läst den, gört! Den är underbar och helt förfärligt sorglig, men helt klart bland de bästa böckerna jag läst! Syrran va dock inte lika frälst som jag och min kära mor, men hon hade ju helt klart fel! LÄS DEN NU! Den har ju kommit ut på bio med, MÅSTE SE !



1. Mami och Lina
2. Jag, Mami och Lina
3. Lina och jag första kvällen
4. Frukost buffén, där jag flitigt käkade fattiga riddare, mums!
5. Jag fixar mig i ordning och har en super pose
6. Shoppingmaall!
7. Fantastiskt snygg bild som mästerfotgrafen Frida tagit
8. Jag och Lina segar lite
9. Redo att inta solstolen!
10. Utsikten från solstolen
11. På hotellet mot poolen
12. Yttligare lite härlig utsikt
13. Mami och hennes blommor
14. Lina och mami i den grå huvudstaden en grå dag
15. Lina och jag segar igen..!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Guuu vad härligt ni såg ut och ha det. Jag vill också åka utomlands snart. Fast det är ju inte så långt kvr nu iaf =) niiiice

2008-02-27 @ 15:46:36
URL: http://siiiss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0