Studieresa med julmys och vävningen i full gång

Igår så hade vi en studeiresedag i GBG.

Dagen började hemma hos en piffig tant som hade en textilutställning vid namn Textilia, där sålde hon textilkonst i flera olika former och från flera olika konstnärer. Hennes utställning fyllde 30 år i år och de var hennes sista år. Hon hade ett jätte härligt hem med massa färg, helt underbart... Fångade lite på bild iallafall! Hon hade såklart jätte mycket fina konstverk och hon var riktigt duktig på att berätta om just dessa och deras skapare.

Vi begav oss till en Indisk restaurang och proppade oss fulla med mat och sedan var de dags för nästa studeibesök som var på en designateljé och vi fick kika runt lite i de olika designernas rum och se hur dom arbetade och hon som visade runt oss visade lite vad hon gjort och gav oss lite tips om allt möjligt, hon sa mycket vettigt och även hon var superduktig på att berätta och fånga intresset.

Sista studeibesöket var på ett design museeum där vi först kollade på en kollektion av en Islänsk designer som vunnit något pris för sin design och sedan kikade vi på kläderna som var gjorda till Selma Lagerlövs inspelningen som kommer gå i 2 delar på svt i slutet på december... Hon som guidade oss där var också mycket duktig och rolig att lyssna på. Sedan kikade vi runt på resten av museet och fick lite inspiration men mest på möbel fronten, men de är också kul!

De här studiebesökena var de bästa hittills, de som gett mig mest iallafall! Så de va skoj!

Sedan begav vi oss till Nordstan för en timmes shopping tid och sedan käkade vi kinamat tillsammans och begav oss efter de till Liseberg för lite julmarknad och julfeeling fanns faktist där även fast de inte var någon snö eller så.. Men de var en supermysig dag, hela dagen! Men det var en lång dag och på vägen hem så var vi helt slut! De blev lite felåkningar såklart, de var jag som körde... Men vi kom fram iallafall! De var sjukt dimmigt också.. Såg knappt nått! Men allt gick fint och när jag kom hem skrev jag ner en önskelista, den blev ganska lång, men önska kostar ingeting :)

Idag kära folk, så har jag vävt 2 hela meter! Så nu är 3 meter klara och 2 kvar, mer gjort, mindre kvar. YEAH! Imorgon ska jag väva dessa 2 meter som är kvar... Så fredagen är eget arbete och då ska de bli lite renritningar och monteringar och lite mer vettigt hade jag tänkt mig!

Ikväll blir de lite plugg på vävsedeln som sagt, och så blir de såklart Grey's Anatomy och Dirty, sexy, money, som jag bara gillar mer och mer!









Kommentarer
Postat av: Rebecka

Renen ser ju helt galen ut! =P som i en skräckfilm ;)



Jag håller med dig, det var verkligen en helmysig dag =)

2008-12-10 @ 21:22:22
URL: http://rubenberattar.blogg.se/
Postat av: caroline

mysdag haha vad bitchig jag ser ut på bild ett;)puss

2008-12-11 @ 19:29:26
Postat av: Linda

det va en jättemysig dag :D du får ta å skicka bilderna :)

2008-12-11 @ 20:07:47
URL: http://clothe.blogg.se/
Postat av: Petra

Nice blogg!!! haha, lånade en bild från dig! =)

2008-12-11 @ 21:07:37
URL: http://merengue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0