Julmyset smyger sig på..

Hemma i Skara igen. Mamma hade skickat med lite glögg, glöggmuggar, adventljusstakar och några tomtar och daddi skickade med en liten julgran i silver och med lila kulor,men dom drog jag bort... Har lite julfeeling här hemma nu iallafall!

De som är lite surt med mitt lilla julfint är att adventsljusstaken har en ojordadjordad kontakt (?) och går inte ner i förlägningssladden, och den når inte till vägguttaget, tänkte åka förbi coop och hoppas på att de finns en bra lösning på detta! Vill ju ha de där fina skenet som bara sådana ljustakar kan ge, underbara julstämmingssken!

Tillbaka till skolan och uppsättningen av väven, de går frammåt iallafall, stötte dock på en liten miss precis innan jag gick idag, men de fixar jag imorgon.. Prov har vi imorgon med, och jag hade lagt iordning vad jag skulle ha med mig hem, men de glömde jag fint i högen bänken, skit också! Men då hade ju Carro vart lite duktigare och faktiskt fått med sig grejerna hem och jag begav mig till kvinnan 500 m bort, på cykel.. Haha slö! Pluggade lite där tillsammans och käkade apelsiner som va supergoda och hon hade värsta bästa apelsinskalaren, som en ring som man satte på fingret, haha har aldrig sett! Men en sån vill jag ha! Sedan kollade vi på julkalendern på datorn.

Blir så besviken på julkaledern, dom ska väl va lite juliga och mysiga med snö och rosiga kinder och granar och lite murrigt sådär, så är de värsta toppmodernagrejen med några supertöntiga figurer.. Hmm.. Ska väl kolla ändå och se om de blir lite bättre... Ska självklart duka upp med glögg och pepparkakor till nästa avsnitt, mini-julmys!

Jag ska gå på Luciafirande här i Skara också har vi bestämt några i klassen, hellst skulle ju alla följa med, får se ur många som befinner sig i Skara då, vore så mysigt! Jag vill gå nu! :)

Har vart duktig och satt upp gardinstången i vardagsrummet och fäst stjärnor i den (dom som ligger vid granen), tänkte kanske sy gardinerna imorgon i skolan, bara en enkel kappa... Går fort! Så kommer de bli fint här! Och så har jag satt upp spegeln i hallen som jag har dragit mig så för, tog hela 15 min, blir ju så trött på mig själv att jag inte gjort de tidigare. Men nu är de gjort iallafall!

Nu blir de till att tvätta håret och somna fort (hellst nyss..!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0