Äntligen hemma i ett hem med julstämning

Nu är jag hemma i Uppsala! Känns så skönt! Har ju massor att göra och här händer de grejer hela tiden, speciellt nu innan jul! Det är så mysigt, massa små röda dukar och tomtar som tittar på en i alla vråer och julmusik spelas från köket och hembakta pepparkakor finns och kylen är proppad! Haha!

Det vart ingen korridors fest där på onsdagen, men jag och Cattis kollade på film halva natten istället, och jag var piggare än någonsin när jag vaknade kl 7 efter en 4 timmars sömn... Vart faktist pigg hela dagen och de gick jätte bra att köra hem, hade med mig Cattis till Örebro och sedan Rebecca till Uppsala, så tog hon tåget till Sthlm.

När jag kom hem till Uppsala så åkte jag direkt hem till Sabina för lite mys framför skit-tv och massa snack! Sedan var de hem och sussa, sjukt trött!

Fredagen blev en dag på stan med mammi. Shoppade julklappar och fikade, härligt! Folk överallt, najs! Sen vart de fest, Sara fyllde år och de ska firas! Så hon hade fixat sig en liten förfest med massa gott och utgång på BJ efteråt. Det var sjukt mycket folk! Vi trodde de skulle vara ganska lugnt för folket skulle ut 25 dec, men tydligen ville folket fira ledigheten, de kan man ju förstå! Men de var en mycket trevlig kväll med många personligheter!

Idag ska ska jag snart bege mig till Sthlm och Mormor för ett liten smygjul. Så nu blir duschen ledig och jag kan fixa iordning mej, här måste man tydligen vänta och ta hänsyn till andra.. Haha, nej då! De går prima, jag har tillomed packat in alla kläder i garderoben nu och ställt upp dom få skor jag har med mej! Nu är de inte så stökigt. Jag rotade ju runt efter kläder igår i mina älskade IKEA-kassar, så himla bra att packa i! Men de låg iallafall kläder över hela golvet, fick ju chock när jag vakna och de va ljust, men nu är de fint igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0