Inkräktare och solmys

Jaha, har egentligen massor att skriva av mej här angående boendet i Cypern, men för att göra en lång histora kort så är de några som inte ska bo i våran lägenhet i Cypen som bor där just nu, och vi kan inte göra något åt de. Hur frustrerande är inte de? Dessa människor bor alltså i en lägenhet som vi fixat och vi betalat, förhoppinigsvis har dom betalat en hyra nu, så vi slipper de sen, men ändå. Dom har lurat sig in i lägenheten, dragit några lögner och där av fått nycklar, de är ju helt stört..! Utan att ens prata med oss dessutom..! (fast de är ju en ganska kul grej, humoristiskt sett, men inte att de gett de problem de gett oss efteråt..) Läs nästan hela historien på Carlas blogg.

Annars så har de ju verkligen börjat blivit härliga vår tider, så underbart! Man har så mycket mer ork och mår så mycket bättre..! Jag cyklade till jobbet idag, de är ju så värt att cykla dit, nerförsbacke och allt, men hemvägen, sent, trött, uppförsbacke och alltid motvind, hungrig!

Annars längtar man till fredag då man ska få lite pengar, är då vääldigt fattig för tillfället, inte alls kul ju! Men när pengarna kommer så ska jag ju ändå försöka hålla i dem så gått de bara går eftersom man ska till Cypern och leva för dessa pengar då ju! Åh de är så snart! 17 dagar kvar, sen sol, bad, fest (och lite lägenhetsproblem)! Biljetterna har kommit och vi får nu shoppa loss på taxfree! Yeaah! Nått kan man ju få unna sig!

Annars hade jag och Carla årets första picknick mys! Vi tog cyklarna och cykla ner till Sunnersta och hittade oss en liten mysig brygga (som kan ha vart privatägd, men man kan ju få låna?) Helt mysigt, solbriller på!

Har installerat den nya datorn jag fått till mitt rum nu, då den jag hade gett upp hoppet om livet! Eller de var väl att sätta i rätt sladdar på rätt ställe, men de gick ju bra de. När vi ändå snackar om tekniska grejer måste jag ju säga att jag är lite stolt för att jag gjorde kanalsökningar och installera in alla kanaler jag inte hade och alla jag hade sedan innan då jag råkade göra en automatisk först, som gjorde att alla kanaler tydligen försvann..? Så de fick bli att installera in alla kanaler manuellt, tyckte iallafall att jag va duktig, döpte tillomed om några kanaler, den ni! Haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0